Nieuws

Ringland doet boek cadeau aan andere burgerbewegingen

zaterdag 16 februari 2019

Persbericht, 16/2/2019

De Antwerpse burgerbeweging Ringland schenkt per 30 verkochte exemplaren van Het Ringland Boek een exemplaar weg aan andere burgerorganisaties in Vlaanderen. Iedereen kan daarvoor suggesties doen. Met de campagne Boost betrokken burgers wil Ringland zijn ervaringen van de voorbije vijf jaar zo breed mogelijk delen.

Ringland heeft vandaag in deSingel op het feest voor zijn vijfde verjaardag Het Ringland Boek voorgesteld. Dat boek kwam er op suggestie van prof. em. Luc Huyse, die de Antwerpse burgerbeweging vroeg een soort handleiding te schrijven voor andere burgerbewegingen en actiegroepen in heel Vlaanderen.

1 gratis exemplaar per 30 verkochte
Ringland lanceert nu de campagne 'Boost betrokken burgers'. Daarmee kunnen alle burgers organisaties opgeven die volgens hen hun voordeel kunnen doen met het boek. Dat kunnen kleine buurtcomités zijn, maar ook jeugdverenigingen, scholen en gevestigde ngo's. Per 30 verkochte exemplaren schenkt Ringland 1 boek weg. 

Eerste gratis boek voor Filter Café Filtré
De eerste organisatie die al een boek kreeg, was Filter Café Filtré, het van oorsprong Brusselse actiecomité dat in heel Vlaanderen ijvert voor gezonde lucht in schoolomgevingen. Initiatiefneemster Annekatrien Verdickt nam het boek tijdens het feest in ontvangst.

Al honderden exemplaren verkocht
Het Ringland Boek kon al enkele weken in voorverkoop besteld worden. De interesse is groot. Het boek is niet alleen voor organisaties bestemd. Voor Ringlanders is het boek, met veel foto's en interviews, een mooie terugblik op de weg die ze de voorbije vijf jaar samen hebben afgelegd. Door hun enthousiasme en inzet is de volledige overkapping van de Antwerpse Ring in zicht.

Het Ringland Boek in het kort
• Uitgave in eigen beheer
• ISBN 9789463880114
• 232 pagina's, full color
• Verkoopprijs: 30 euro
• Te koop via www.ringland.be en vanaf maandag 18/2 ook in boekhandels in heel Vlaanderen
• Inhoudstafel
• Voorwoord Luc Huyse
• Coverbeeld