Maken elektrische auto’s de overkapping niet overbodig?

Zijn die tunnels nog nodig als iedereen straks elektrisch rijdt? Het antwoord is: ja. 

Al is de schadelijke uitstoot van elektrische auto’s aanzienlijk kleiner, de andere nadelen van auto's blijven: de wrijving van de banden veroorzaakt nog heel veel fijnstof én geluidsoverlast, en elektrische auto’s nemen nog steeds evenveel of zelfs meer ruimte in beslag dan voertuigen met een verbrandingsmotor. Als er niet overkapt wordt, is ook geen toename van groen mogelijk, nochtans broodnodig voor het welbevinden en de gezondheid van de omwonenden.

Een voordeel van elektrische voertuigen is wel dat de lucht in de tunnels minder gefilterd moet worden, waardoor dure filtertechnologie grotendeels overbodig wordt.

Maar elektrisch rijden is dus geen argument om de overkapping te laten.